För att beställa i butiken måste du ha fyllt 18 år, annars måste du ha målsmans godkännande.

Orderbekräftelse

Orderbekräftelse skickas automatiskt till dig via e-post när du genomfört ditt köp. Kontrollera alltid att allt stämmer och spara orderbekräftelsen tills du har fått dina varor.

Leverans
Varorna levereras i normala fall inom 3 dagar och allra senast inom en vecka från det att köpet genomförts med Bankkort eller PayPayl. Vid förskottsbetalning till Bankgiro levererar vi när betalningen finns hos oss, normalt tre bankdagar från att du betalat. Vi reserverar oss för slutförsäljning och helgdagar som kan innebära att leveranstiden förlängs. Skulle detta uppstå kontaktar vi dig via mail och informerar om detta.

Vid ledigheter kan leveransen ta längre tid och då finns alltid information på butikens startsida om detta.

Om du bor i Arvidsjaur eller i närheten kan du välja att hämta varorna på plats. Då tillkommer ingen fraktkostnad.

Frakt
Vi har en fast fraktkostnad på 45 kr. För små lätta paket som t.ex. stickor är frakten 15 kr.
Köp över 600 kr är alltid frakfritt.
Fraktkostnaden ser du i kassan innan du bekräftar ditt köp.

På beställningar från länder utanför Sverige tillkommer fraktkostnad enligt Postens tabell på alla beställningar.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

PayPal
Kostnad: 0 kr
Läs mer om Paypal här.

Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du kan också betala i förskott utan kostnad. Varorna skickas när vi mottagit betalning.
Betalningen görs till Bankgirokonto: 779-2302

Leverans
Varor som finns i lager skickas normalt dagen efter beställning.

I de fall då en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera lagersaldot på hemsidan - om så sker upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Du som kund har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Leveransförseningar
Ibland uppstår förseningar utom vår kontroll. Detta kan t.ex. hända då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi meddelar dig alltid om leveransen drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Skadade varor
När de beställda varorna anlänt till dig är det viktigt att du kontrollerar att varorna inte är skadade. Är varan skadad eller felaktig, kontakta oss så fort som möjligt via e-post info@garnotextilhuset.se.

Ångerrätt
Du kan självklart returnera en vara om du inte är nöjd med den. Du har full returrätt inom 14 dagar efter att ditt paket har kommit till utlämningsstället.
Om du av någon anledning vill returnera en vara kontaktar du oss via mail till info@garnotextilhuset.se inom 14 dagar efter att försändelsen nått dig, för ytterligare information. Varorna skall vara i oförändrat skick och återsändas med sina originalförpackningar. Du står för returfrakten. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. Skicka varorna till Garn och Textilhuset, Storgatan 14, 933 32 Arvidsjaur.

Reklamationer
Givetvis gäller konsumentköplagen när du handlar hos Garn & Textilhuset. Av den händelse din vara är defekt eller på annat sätt felaktig ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Om du hittar en defekt på den beställda varan, ta kontakt med oss omgående. När reklamationen godkänts skickar vi en ny vara utan kostnad, annars får du pengarna tillbaka. Observera att inga reklamationer kan göras utan att först godkännas av oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller annat sätt du föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).